Geoblog.pl    autopodroznicy    Podróże    Cinquecento z Krakowa do Dakaru 2006    Zachodnia Sahara to praktycznie wszechobecny piasek i żwir...
2006

Zachodnia Sahara to praktycznie wszechobecny piasek i żwir...

Sahara Zachodnia
Sahara Zachodnia, Laayoune

... Ponoć tylko zimą wieje Harmatan na Zachodniej Saharze, naszym zdaniem wieje cały rok. Mocno nie tylko zimą wieje, my byliśmy w letnich miesiącach i bez polarów się nie obyło. A przecież w Maroko temperatury nie spadały poniżej 30 st Celsjusza.

Zachodnia Sahara to 1244 km pustyni. Król by zachęcić Marokańczyków do osiedlania się na tych trudnych terenach do mieszkania wprowadził niższe ceny paliwa (prawie o pół) i niższe podatki. I tak: Tarfaya (wrota Sahary), Laayoune, Dakhla to miasta które zbudowano od podstaw. Z momentem przekroczenia granicy z Mauretanią kończy się paliwo bezołowiowe i smaczne jedzenie. Zaczyna się wszystko pod tytułem koza.
Koza z kłakiem, koza z futrem, kozie trzewia, jednym słowem koza zjadana jest w całości.